Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 
Ssak z6 a y3 
Autor Wiadomość
#Civic4g Member
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2010-06-19, 09:01
Posty: 105
Lokalizacja: Puławy/Nałęczów
Postawił(a) piw : 0 raz
Otrzymał(a) piw: 0 raz
Auto: ED6
Silnik: D16Y3-Z2
Post Ssak z6 a y3
Witam.
Ma ktoś wiedzę na temat tego czy ssak z d16z6 różni się czymś od tego z d16y3?
Mnie wydaje się że z y3 ma jednak mniejsze kanały.

_________________
"W życiu są sprawy dużo ważniejsze niż spokój..."


2010-12-22, 18:19
Zobacz profil Wyślij e-mail
#Civic4g Member
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2006-02-22, 16:15
Posty: 4776
Lokalizacja: Warszawa
Postawił(a) piw : 4 razy
Otrzymał(a) piw: 15 razy
Auto: ED2
Silnik: D16Z6
Post Re: Ssak z6 a y3
Mniejsze, nie znaczy gorsze.

_________________
Najlepszy sklep internetowy z częściami do samochodów marki Honda. Tworzony z Pasji.


2010-12-22, 18:29
Zobacz profil Wyślij e-mail 2996808WWW
#Civic4g Member

Dołączył(a): 2010-02-11, 17:42
Posty: 300
Lokalizacja: Wrocław
Postawił(a) piw : 1 raz
Otrzymał(a) piw: 0 raz
Auto: ED3
Silnik: D15B2+
Post Re: Ssak z6 a y3
Dzida może rozwiniesz? :)


2010-12-22, 18:41
Zobacz profil Wyślij e-mail 4516889
#Civic4g Member
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2010-06-19, 09:01
Posty: 105
Lokalizacja: Puławy/Nałęczów
Postawił(a) piw : 0 raz
Otrzymał(a) piw: 0 raz
Auto: ED6
Silnik: D16Y3-Z2
Post Re: Ssak z6 a y3
Mniejsze na 100%?

_________________
"W życiu są sprawy dużo ważniejsze niż spokój..."


2010-12-22, 18:47
Zobacz profil Wyślij e-mail
#Civic4g Member
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2006-02-22, 16:15
Posty: 4776
Lokalizacja: Warszawa
Postawił(a) piw : 4 razy
Otrzymał(a) piw: 15 razy
Auto: ED2
Silnik: D16Z6
Post Re: Ssak z6 a y3
To tak jak z układem wydechowym. Nie liczy się to, jak kanały są grube (bo wtedy w teorii jazda bez kolektora ssącego byłaby najlepsza, gdyby kanałem była atmosfera - a tak nie jest). Liczy się pojemnośc kanałów, ich długość, średnica, oraz każde jedno zagięcie, od którego odbija się powietrze zasysane przez silnik z przędkością ponad 200 metrów na sekundę.

Chcę tylko powiedzieć, że to nie jest takie, jak części osób się wydaje. Że wystarczy założyc kolektor ssący większy zamiast mniejszego i będzie dobrze. Że - czysto teoretycznie - kolektor z B serii lepiej sprawdziłby się w D serii (gdyby pasował) - bo tak nie jest. Ktoś, kto liczył kolektor ssący D16Z6 w fabryce doszedł do wniosku, że to najlepszy kolektor ssący do D16Z6. Ktoś, kto liczył kolektor ssący do D16Y3, doszedł do wniosku, że to najlepszy kolektor ssący do D16Y3. Bo ten ktoś, był inzynierem, który prawdoopdobnie jeszcze nigdy ine wyszedł ze swojego pokoju, a jak zamknie oczy to i tak widzi monitor. Ten ktoś, miał do dyspozycji wszystkie dane, stałe, zmienne, wskaźniki, wzory, parametry silnika, i policzył kolektor ssący tak, żeby samochód UŻYTKOWY (bo to nie wyczynówka, tylko Civic dla ludu) produkował w całym zakresie obrotów, możliwie dużo momentu, ale żeby moc wylądowała gdzieś na górze - bo to Honda.

Zmieniając kolektor ssący zmienisz charaktyerystykę. Może przeniesiesz szczyt mocy w inne miejsce, może będzie nawet trochę wyżej, ale co stanie się w całym zakresie obrotów - tego nie wiesz...

_________________
Najlepszy sklep internetowy z częściami do samochodów marki Honda. Tworzony z Pasji.


2010-12-22, 18:51
Zobacz profil Wyślij e-mail 2996808WWW
#Civic4g Member
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2010-06-19, 09:01
Posty: 105
Lokalizacja: Puławy/Nałęczów
Postawił(a) piw : 0 raz
Otrzymał(a) piw: 0 raz
Auto: ED6
Silnik: D16Y3-Z2
Post Re: Ssak z6 a y3
Ja nie chce zmieniać swojego kolektora.
Po prostu jeden człowiek twierdzi że to takie same kolektory (takie same średnice) chce się dowiedzieć czy to prawda czy nie.

_________________
"W życiu są sprawy dużo ważniejsze niż spokój..."


2010-12-22, 18:56
Zobacz profil Wyślij e-mail
#Civic4g Member
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2008-07-02, 23:32
Posty: 1950
Lokalizacja: słupsk
Postawił(a) piw : 1 raz
Otrzymał(a) piw: 6 razy
Auto: ED2 DB1
Silnik: D16Z2 B18A2
Post Re: Ssak z6 a y3
haha a Dzida się pół godziny męczył :D

_________________
jaram się starymi rupieciami


2010-12-23, 01:01
Zobacz profil Wyślij e-mail
#Civic4g Member
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2006-08-28, 20:28
Posty: 7404
Lokalizacja: Grajewo
Postawił(a) piw : 1 raz
Otrzymał(a) piw: 5 razy
Auto: ED6 1.5i
Silnik: po remoncie
Post Re: Ssak z6 a y3
luqasD16Y3 napisał(a):
Ja nie chce zmieniać swojego kolektora.
Po prostu jeden człowiek twierdzi że to takie same kolektory (takie same średnice) chce się dowiedzieć czy to prawda czy nie.

to zalezy czy mierzyl te kolektory czy tylko ogladal z zewnatrz lub bral wymiary zew. a nie objetosciowe obydwu kolektorow


2010-12-23, 01:36
Zobacz profil Wyślij e-mail 3199362
#Civic4g Member
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2010-06-19, 09:01
Posty: 105
Lokalizacja: Puławy/Nałęczów
Postawił(a) piw : 0 raz
Otrzymał(a) piw: 0 raz
Auto: ED6
Silnik: D16Y3-Z2
Post Re: Ssak z6 a y3
Właśnie o objętość kolektorów chodzi i o średnicę wewnętrzne tych kolektorów.
Mam ssak od y3 i tylko "wygląda" jak ten od z6 ,a wydaje mi się że kanały ma mniejszej średnicy itp.
Czekam aż ktoś napisze czy są i ewentualnie jakie to różnice (mm czy jakaś inna jednostka ;) )
A Dzida dał dobry wykład i za to dzięki :padam:

_________________
"W życiu są sprawy dużo ważniejsze niż spokój..."


2010-12-23, 08:41
Zobacz profil Wyślij e-mail
#Civic4g Member
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2008-10-06, 02:26
Posty: 552
Lokalizacja: Lublin
Postawił(a) piw : 0 raz
Otrzymał(a) piw: 0 raz
Auto: ED6
Silnik: D16A6
Post Re: Ssak z6 a y3
luqasD16Y3 napisał(a):
A Dzida dał dobry wykład i za to dzięki :padam:

Tylko czy Dzida wziął pod uwagę to, że ten inżynier który projektował ów kolektor ssący wziął pod uwagę to, że ów inżynier na pewno miał odpowiednie wytyczne które go w pewien sposób ograniczały i nie mógł w pełni rozwinąć skrzydeł. Wiadomo, że jeden element ma wpływ na pracę całego układu zwanego silnikiem, a ten nie jest projektowany jedynie pod względem osiągów, a i emisji spalin, ekonomii, a i marketing ma też dużo do powiedzenia bo takie d16z6 czy d16y3 które jest na pewno tańsze nie może być lepsze niż np b16a2 które jest dużo droższe. Tak, że to że fabryczny kolektor jest najlepszy dla danego silnika to ja akurat nie jestem przekonany bo jest to akurat swego rodzaju kompromis. No wiadomo jeszcze, że różni ludzie różnie postrzegają słowo "najlepsze". Wracając do tematu i odpowiedzi na Twoje pytanie Łukaszu to po prostu nie wiem :wstyd: Przepraszam za OT :rotfl:

_________________
Racing Is Ultimate Inspiration...

"Niech będzie błogosławiony człowiek, który nie mając nic do powiedzenia powstrzymuje się od ubrania tego faktu w słowa"
Obrazek


2010-12-27, 20:57
Zobacz profil Wyślij e-mail
#Civic4g Member
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2006-02-22, 16:15
Posty: 4776
Lokalizacja: Warszawa
Postawił(a) piw : 4 razy
Otrzymał(a) piw: 15 razy
Auto: ED2
Silnik: D16Z6
Post Re: Ssak z6 a y3
BJFast napisał(a):
luqasD16Y3 napisał(a):
A Dzida dał dobry wykład i za to dzięki :padam:

Tylko czy Dzida wziął pod uwagę to, że ten inżynier który projektował ów kolektor ssący wziął pod uwagę to, że ów inżynier na pewno miał odpowiednie wytyczne które go w pewien sposób ograniczały i nie mógł w pełni rozwinąć skrzydeł. Wiadomo, że jeden element ma wpływ na pracę całego układu zwanego silnikiem, a ten nie jest projektowany jedynie pod względem osiągów, a i emisji spalin, ekonomii, a i marketing ma też dużo do powiedzenia bo takie d16z6 czy d16y3 które jest na pewno tańsze nie może być lepsze niż np b16a2 które jest dużo droższe. Tak, że to że fabryczny kolektor jest najlepszy dla danego silnika to ja akurat nie jestem przekonany bo jest to akurat swego rodzaju kompromis. No wiadomo jeszcze, że różni ludzie różnie postrzegają słowo "najlepsze". Wracając do tematu i odpowiedzi na Twoje pytanie Łukaszu to po prostu nie wiem :wstyd: Przepraszam za OT :rotfl:


To wypadkowa ekonomii, ekologii, "taniości produkcji", wygody montażu, i charakterystyki silnika, oraz tysiąca innych rzeczy, o których nawet nie mam pojęcia. Jestem pewien, że zrobii to najlepiej, pod jedynym znaczeniem tego słowa, czyli najlepiej. Znaleźli najlepsza wypadkową tych wszystkich elementów.

najlepiej nie znaczy najlepsze osiągi. Najlepiej to najlepszy kompromis wszystkiego. Można uzyskac lepsze osiągi, tylko trzeba się na tym znać, a nie tylko "zwiększać średnicę" :)

_________________
Najlepszy sklep internetowy z częściami do samochodów marki Honda. Tworzony z Pasji.


2010-12-27, 21:01
Zobacz profil Wyślij e-mail 2996808WWW
#Civic4g Member
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2010-06-19, 09:01
Posty: 105
Lokalizacja: Puławy/Nałęczów
Postawił(a) piw : 0 raz
Otrzymał(a) piw: 0 raz
Auto: ED6
Silnik: D16Y3-Z2
Post Re: Ssak z6 a y3
OT się zrobiło a na pytanie jasnej i klarownej odpowiedzi jak nie było tak nie ma...

_________________
"W życiu są sprawy dużo ważniejsze niż spokój..."


2010-12-28, 19:01
Zobacz profil Wyślij e-mail
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] Do góry


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zalogowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Forum style by Vjacheslav Trushkin for Free Forum/DivisionCore.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL